Ervaringen

In samenwerking met KRO – NCRV hebben wij het mogelijk gemaakt voor Shirley om weer te paard te kunnen.

Zie hieronder de gemaakt film van deze prachtige dag!

Onze dochter Anne is in sept ’17 begonnen met paardrijles individueel op Hippisch

Centrum de Lange Linschoten.

Voorheen zat zij elders op aangepast paardrijles, voor kinderen met een beperking.

Na verloop van tijd bleek er voor haar toch onvoldoende uitdaging te zijn.

Ik ben toen rond gaan kijken in onze eigen woonomgeving, wat de mogelijkheden waren.

Kwam toen op de website van Hippisch Centrum de Lange Linschoten terecht. Bij hen is ook de stichting ‘Alle mensen te paard” ondergebracht, bedoeld voor mensen met een beperking.

Inmiddels gaat Anne elke week met veel plezier naar de les.

Ze heeft al heel wat vorderingen gemaakt, en galoppeert naar hartenlust.

Het op deze manier bezig zijn, geeft haar voldoening en ontspanning, terwijl vele zaken in het dagelijks leven voor haar lastig zijn.

Het lesgeven sluit prima aan bij de behoefte van Anne. Ze wordt betrokken bij het zadelen en rijklaar maken van het paard en bouwt op die manier een mooie band op met het paard.

Het gaat zelf zo goed, dat Anne heeft deelgenomen aan wedstrijden en soms zelfs meerijd in de reguliere groepsles.